søndag 6. desember 2009

Pynta Toffifee esker



I helga har vi hatt vår årlige familiesamling. Dvs at mammas 2 søstre og 3 brødre med familie møtes heime hos ho mor, vi kosar oss i lag og bytter pakker ;)
Det begynner å minke på søskenbarn, då dei fleste har sitt eige å styre med t.d. jobb. Men det er ein kjempe-triveleg familietrasisjon, og det er stort sett einaste helga i året at heile familien samlast.

Eg fann ut her lørdags morgonen at eg ville pynte toffifee-esker å dele ut som julehelsing. eg hadde allerede laga ei før i veka, og måtte no lage 4 til. So innimellom brødbakinga pynta eg enkelt fire toffifee esker.





Eg brukar å fotografere alle ting med og uten blitz, men her har det gått litt fort i svingane, og eg har visst kun tatt med blitz av den siste eska, så fargane er litt feil...



Fire av eskene er pynta med papir fra papirdesign, den siste har eit ark som heiter "vintage noel", men har heilt hjerneteppe for produsent for øyeblikket... (bilde 3)
engler henta fra nettet, "julehilsen" fra papirdesign, "dear santa" fra BoBunny, "god jul" og "god jul" med gotisk skrift fra kh design, nisse med noter bak fra Tim Holtz. kantstempel er fra Stempelglede.

Håpar alle har hatt ei fin 2.helg i advent, sjølv er eg sliten i dag, og ser fram til ein fridag i morga :)
ønskar alle ei fin veke!

6 kommentarer:

Rita sa...

For noen lekre esker du har laget!!! Tipper du er fornøyd med Grunge stemplene dine, de gjør skikkelig susen.
Forelsket meg helt i BoBunny nissen din. Har saumfart alle landets nettbutikker, men den er og blir "borte". Om dere har den på butikken, vil du legge av/legge ut for meg? Da hadde jeg blitt jette glad!!

Nyt fridagen din, gjør seg med sånne dager innimellom. Er hjemme med febersyk gutt i dag, så skal nok få utnyttet det på en måte :)

Klem

Anita sa...

Det må eg si!!
Effektiv som både får laget så mange fine esker og samtidig bakt brød!!!
Eskene var kjempefine, kjekt med sånne personlige smågaver.
Ha en fin ukestart!
Klem, Anita ;)

Astrid sa...

Så nydelig du har pyntet eskene Lise!! Koselig å gi bort og ikke minst motta slike gaver:-))
Høres ut som dere hadde en koselig familiesamling. Kjekt med slike tradisjoner!
Sier som Anita; så effektiv du har vært!!
Nyyyt morgendagen for det fortjener du Lise, og ha en fin uke videre:-))

Klem fra Astrid:-)

Marianns papirgleder sa...

Heisan! Ser ut til at du har vore effektiv! Kjempeflotte øskjer du har laga til. Kjempekoselig å gje og ikkje minst å få! Ha ein fin dag!

Riet sa...

What a beautiful cards,i love your images and colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.x

Eli Kristin Magnussen sa...

Kjempeflotte esker med snadder i, supre gaver å gi bort - og å få! :D Liker så godt den litt gammeldagse vintage julestilen, he-he!

Det er nå en koselig tradisjon dere her. Altfor sjelden at slekta samles ellers, sånn er det hos oss iallfall. Håper mange klarer å holde den ved like!

De vevde navnelappene som jeg bruker bestilte jeg via mina namnban, en svensk online butikk. De bør vel helst sys på med maskin, men jeg har ikke symaskin - så jeg fester den grovt på plass med hekletråd. Veldig bra service der :D

Klem, Eli Kristin